Dobro informiran i educiran potrošač je zaštićen potrošač na tržištu roba i usluga!!!
PRAVA I OBVEZE POTROŠAČA
Zakonom o zaštiti potrošača u BiH (''Službeni glasnik BiH'', broj 25/06) definirano je 8 (osam) osnovnih prava potrošača:
1. pravo pristupa osnovnim robama i uslugama;
2. pravo na obrazovanje o pitanjima potrošača;
3. pravo na sigurnost i zaštitu života i zdravlja;
4. pravo na informiranost;
5. pravo na izbor;
6. pravo da bude saslušan i zastupan;
7. pravo na naknadu štete i kompenzaciju;
8. pravo na život i rad u zdravoj i održivoj sredini.
Potrošač ne može biti uskraćen niti se odreći prava koja su mu dana navedenim Zakonom.
Kako bi Vaša prava bila zaštićena na učinkovit način, Vi kao potrošač imate i niz sljedećih obveza:
1. prilikom kupnje proizvoda i usluge provjerite cijenu;
2. pročitajte deklaraciju na proizvodu (podaci, oznake, proizvođački ili trgovački žigovi, kojima se identificira proizvod, njegova svojstva proizvoda, podaci o proizvođaču, uvozniku, zemlju porijekla i sl.);
3. sačuvajte račun za kupljeni proizvod;
4. pokažite račun na zahtjev ovlaštene osobe pri izlasku iz trgovine;
5. provjerite ispravnost zaračunatog iznosa u odnosu na količinu i kvalitet kupljenog proizvoda, odnosno pružene usluge;
6. za tehničku robu sačuvajte garantni list;
7. za tehnički roku pročitati tehničko uputstvo;
8. kod pristupanja zaključenja ugovora sa davateljem usluga ili trgovcem
u slučaju nedoumice pojedinih dijelova ugovora, tražite dodatna pojašnjenja.
Ovaj letak ima za cilj educiranje potrošača, jačanje položaja potrošača, odnosno stvaranje aktivnog potrošača, svjesnog svojih prava i obveza propisanih Zakonom.