Intervju sa Represent Communications agencijom u vezi CEFTA sporazuma
                    
                    17.01.2025.

1. Kako komentarišete usvajanje devet novih sporazuma u okviru CEFTA-e? Koje promjene očekujete da će donijeti potrošačima u Bosni i Hercegovini?
Srednjoeuropski ugovor o slobodnoj trgovini (CEFTA) od krucijalne je važnosti za slobodno kretanje robe i usluga, potičući gospodarski razvoj i integraciju. Novi sporazumi koji su stupili na snagu doprinijet će kreiranju snažnijeg i kompaktnijeg ekonomskog prostora za rast i razvoj poduzeća, a sa aspekta potrošača unaprijediti zaštite kod kupovina van lokalnih tržišta. Preciznije, potrošači će imati povećan stupanj zaštite kupujući na inozemnim tržištima u sklopu CEFTA-e.
2. Jedan od sporazuma se odnosi na sprečavanje neopravdanog geo-blokiranja. Koliko je ovo važno za potrošače u BiH i kako će to uticati na njihov pristup online tržištima u regionu?
Pravila geo-blokiranja će osigurati da on line trgovine ne mogu blokirati pristup svojim web shopovima, proizvodima ili uslugama na osnovu lokacije potrošača, što će omogućiti neograničenu kupovinu širom CEFTA tržišta. Konkretno za potrošače u BiH ovo će uraditi dvije bitne stvari. Prva, dovesti do rasta moguće konkurencije trgovaca a to se uglavnom odrazi povoljnijim ponudama (cijenama) ponude. Drugo, proširiti ukupnu ponudu i na proizvode i usluge koji možda nisu prisutni na tržištu unutar BiH.
3. CEFTA sporazumi uključuju i olakšavanje trgovine uslugama turističkih agencija i turoperatora. Koliko ovo može doprinijeti razvoju turizma u BiH i kakve benefite očekujete za domaće potrošače i preduzeća?
U turizmu uglavnom stvari se okreću oko velikih brojki. Povećavanje odnosno okrupnjavanje tržišta može doprinijeti potrošačima, povoljnijim ponudama smještaja, avionskih karata itd. Turističke agencije i turoperatori će imati lakši pristup svim CEFTA tržištima, što će otvoriti mogućnosti za rast i privlačenje više turista u cijeloj CEFTA regiji. Povećanjem broja turista kroz povećanu ponudu, i/ili povoljnije cijene, otvara se prostor za rast zaposlenih u turističko-ugostiteljskom sektoru što u konačnici može doprinijeti rastu cjelokupnog gospodarstva.
4. Novi sistem za upravljanje rizikom fokusira se na brže procesuiranje manje rizičnih pošiljki. Da li potrošači mogu očekivati kraće rokove isporuke i bolju dostupnost proizvoda iz drugih CEFTA zemalja?
Četiri povezana sporazuma u CEFTA-i doprinijeti će boljoj razini usluge za potrošače i povećanju brzine i sigurnosti u isporuci roba. A to su kombinacija elektronske razmjene podataka, koja će omogućit carinama efikasnije detektiranje pošiljki visokog rizika, time poboljšavajući sigurnost trgovine i ubrzavajući kretanje robe. Zatim, postavljeni su standardi za zaštitu potrošača pri kupovini putem interneta bez ograničenja.  Također, novim pravilima o dostavi paketa popravit će se regulacija i kontrola i uvesti standard usluge i cijene. I u konačnici sa aspekta intelektualne svojine štiti će se i poduzeća i potrošači od krivotvorene robe. 
5. Koje koristi će potrošači imati od smanjenja operativnih troškova za kompanije sa statusom AEO i da li postoji mogućnost da se ti troškovi reflektuju na niže maloprodajne cijene?
Uvođenje ovlaštenih gospodarskih subjekata (AEO) sa carinskim pogodnostima svojih domicilnih tržišta na tržište svih sedam CEFTA tržišta značajno će doprinijeti razvoju konkurencije. Budući da AEO status poduzećima donosi uštede u poslovanju, dio poslovanja mogu orijentirati na povoljnije prodajne cijene koje u konačnici će se odraziti na poboljšani status potrošača.
							
                        
							
                            Obrazac žalbe
                        
                        
                        
                        
                            Obrazac raskida ugovora zaključenog na daljinu (on line)
                        
                        
                        
                            Obrazac raskida ugovora zaključenog van poslovnih prostorija trgovca
                        
                        
                        
                        
                        
                            Reklamacija kupljenih proizvoda
                        
                        
                            Reklamacija na pruženu uslugu
                        
                        
                            Alternativno rješavanje sporova
                        
                        
                            Pristup informacijama
                        
                        
                            Često postavljanja pitanja
                        
                        
                            Lista udruženja za zaštitu potrošača registriranih u FBiH
                        
                        
                            Lista udruženja za zaštitu potrošača u RS
                        
                    
                 
                                
                                Test za jamce
                            
                            
                        
                        Dokumenti
                    
                    
                        
                            Letak - zaštita potrošača nepošteno i prevarno oglašavanje
                        
                        
                            Letak - Informisani potrošač
                        
                        
                            Letak - Osobne financije
                        
                        
                            Letak - Ekonomski interesi potrošača
                        
                        
                            Letak - Kriteriji u procedurama za ARS
                        
						
						
                            Letak - Oprez potrošači
                        
						
						
                            Letak - Zaštita potrošača u slučaju materijalnih nedostataka na proizvodu
                        
						
						
                            Letak - Obrazovanje potrošača