PRIOPĆENJE ZA JAVNOST, U VEZI IZMJENE NAČINA CARINJENA KOJE SE ODNOSI NA KUPNJU PUTEM INTERNETA

Institucija ombudsmena  za zaštitu potrošača u Bosni i Hercegovini u cilju zaštite ekonomskih interesa potrošača, i s tim u vezi, izmjene načina carinjenja koje se odnosi na kupnju putem interneta, obratila se  Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine.

Prema posljednjim informacijama u  Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIOBiH) održan je sastanak s predstavnicima poštanskih operatera u BiH u vezi izmjene načina carinjenja poštanskih pošiljki koje građani BiH naručuju putem interneta od pravnih osoba iz inozemstva.

Prezentirano je da će u narednim danima biti završen novi modul informatičke carinske aplikacije ASYCUDA WORLD, koji će omogućiti poštanskim operaterima da pokreću carinski postupak za pakete koje građani iz BiH naručuju iz inozemstva, koji prelaze vrijednost od 50KM.

Na taj način neće biti potrebe za angažiranjem posrednika u carinskom postupku - špeditera i podnošenja carinskih deklaracija, već će cijeli postupak pokretati nadležni poštanski uredi.

Carinjenje će se vršiti na način da će se svaka pojedinačna vrsta roba u procesu carinjenja svrstavati prema važećoj Carinskoj tarifi BiH, i na osnovu toga odrediti precizne stope carine za svaku pojedinačnu vrstu robe, pripadajući PDV i akcizu, ako se radi o akciznom proizvodu. 

Na ovaj način bit će riješen trenutno nastali problem u vezi s carinjenjem pošiljki naručenih putem interneta.